محل لوگو

پیدایش لیوان کاغذی


دستگاه تولید لیوان کاغذی در اوایل قرن بیستم به عنوان یک فناوری نجات دهنده زندگی توسعه یافتند و در حال حاضر دارای ارزش های ایمنی و سلامتی یکسانی هستند.

در گذشته استفاده از کاغذ به عنوان لیوان یک نظریه مضحک بود ، اما هرگونه پیشرفت قبل از اجرا مضحک به نظر می رسد.

همانطور که جهان زندگی و مقابله با ویروس کرونا را می آموزد ، تمیز و ایمن ماندن در اولویت اول همه است.

در نگاه اول ، لیوان های کاغذی که امروز استفاده می کنیم هیچ ربطی به وضعیت فعلی ندارد.

با این حال ، با نگاهی گذرا به تاریخچه آن مشخص می شود که این محصول کاربردی در بحرانی مشابه سرچشمه گرفته است و از آن زمان به بعد یک انتخاب بهداشتی بوده است.

قدمت لیوان کاغذی مدرن به پایان جنگ داخلی آمریکا برمی گردد. در اوایل قرن بیستم ، آب آشامیدنی به دلیل افزایش جنبش معتدل در ایالات متحده محبوبیت بیشتری پیدا کرد. آب به عنوان یک جایگزین سالم برای آبجو یا مشروبات الکلی معرفی می شد و در شیرهای آب مدرسه ، چشمه ها و بشکه های آب در قطارها و وانت ها یافت می شد. برای آب آشامیدنی از لیوان یا لیوان معمولی ساخته شده از فلز ، چوب یا سرامیک استفاده شد.

 

با میکروب ها مبارزه کنید
لورنس لولن ، وکیل بوستون ، در پاسخ به نگرانی روزافزون مبنی بر اینکه عینک های مشترک تهدیدی برای سلامت عمومی هستند ، در سال 1907 یک ورق کاغذ یکبار مصرف تهیه کرد.

در همان زمان ، دکتر ساموئل کرومبین ، یکی از بنیانگذاران بهداشت عمومی مدرن ، مبارزه با استفاده از عینک را به عنوان بخشی از مبارزه با سل آغاز کرد.

یک شوخی می گوید چگونه هنگام سوار شدن به قطار از طریق کانزاس متوجه شد که چندین مسافر مبتلا به سل در حال خوردن آب از لیوان معمولی با مسافران سالم هستند.

داستان زمانی اتفاق می افتد که یک دختر بچه سالم از لیوان ناسالم آب می نوشد. خلاصه داستان این است که دکتر کرومبین نحوه انتقال بیماری از افراد بیمار به افراد سالم را درک می کند.

سپس هیو مور بود که نمونه اولیه لیوان کاغذی را به دکتر کرومبین نشان داد.

این امر منجر به ایجاد یک شرکت آب آمریکایی در نیوانگلند و ابتکار دو توزیع کننده آب جدا از یک کولر بلند چینی که ساختند شد.

بر این اساس ، دو شریک یک کمپین تبلیغاتی برای تبلیغ لیوان های کاغذی راه اندازی کردند و در مورد فواید لیوان های یکبار مصرف برای سلامتی صحبت کردند ، که منجر به ثبت اختراع ایالات متحده برای لیوان کاغذی لوئلن در سال 1912 شد.

در سال 1918 ، آنفولانزای اسپانیایی 50 تا 100 میلیون نفر را در سراسر جهان کشت. در ایالات متحده ، تقریباً از هر سه نفر یک نفر آلوده است و بیش از نیم میلیون نفر بر اثر این همه گیری جان خود را از دست داده اند. ترس از میکروبهای بیماری زا باعث علاقه بیشتر آنها به لیوان های کاغذی یکبار مصرف شد.

ظهور لیوان های کاغذی
در دهه 1930 ، این محصول جدید بیشتر توسعه یافت ، از اختراع لیوان کاغذی با دسته ای که فنجان های مورد استفاده برای نوشیدنی های گرم را تقلید می کند ، تا ایجاد مخروط کاغذ فنجان سولو.

یک مطالعه در سال 1942 توسط کالج ماساچوست نشان داد که استفاده از لیوان های کاغذی یکبار مصرف نسبت به ضدعفونی کردن ظروف شیشه ای برای استفاده مجدد در بیمارستان ها ، که در آن زمان رایج بود ، ارزان تر بود.

این نتایج و همچنین کاهش خطر آلودگی متقابل باعث استفاده از این جایگزین در بیمارستان ها شده است.

 

مراحل ساخت لیوان های کاغذی
در دهه 1980 ، روندهای غذایی نقش مهمی در طراحی لیوان های یکبار مصرف داشتند. قهوه های امضاء مانند کاپوچینو ، لاته ، کافئین موکا و هر چیزی که با تاج تزئین شده است در بین آمریکایی ها محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

امروزه از لیوان های کاغذی نه تنها برای سرو نوشیدنی های سرد و گرم مانند قهوه یا چای ، بلکه برای نگهداری غذاهایی مانند بستنی و سوپ استفاده می شود. به هر دفتر ، رستوران ، فست فود ، رویداد مهم ورزشی یا جشنواره موسیقی بروید و مطمئناً از لیوان های کاغذی استفاده خواهید کرد.

در اقتصادهای نوظهور ، افزایش درآمد ، شیوه زندگی پرهیاهو و ساعات کار طولانی باعث شده تا مصرف کنندگان ظروف یکبار مصرف را رها کرده و از لیوان های کاغذی برای صرفه جویی در وقت استفاده کنند. از آنجا که این فنجان ها استریل هستند ، می توان از آنها برای غذاهایی مانند نودل و سوپ و همچنین نوشیدنی هایی مانند چای و سایر نوشیدنی ها استفاده کرد.

 

راه حل قرن بیست و یکم
این دستگاه مانند تمام بسته بندی مواد غذایی ، رد پای کربن یک لیوان کاغذی در مقایسه با خود غذا کوچک است. راه حل های جدید که وابستگی به مواد مبتنی بر فسیل را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

به عنوان مثال ، فنجان هوشمند آینده هوتاماکی اولین لیوان کاغذی 100٪ تجدید پذیر است که از گیاهان تهیه شده است.

این فنجان ها هم برای نوشیدنی های گرم و هم برای غذا مناسب هستند.

برای توسعه راه حل های بازیافت لیوان کاغذی همکاری هایی صورت گرفته است ، برای مثال First Mile Recycling اخیراً با Huhtamaki همکاری کرد تا تعداد فنجان های قهوه یکبار مصرف را که به طور م effectivelyثر در بریتانیا بازیافت می شوند ، افزایش دهد.

مصرف کنندگان ، همراه با ابتکارات دولتی

  انتشار : ۸ شهریور ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 40

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما